​Pedagogia așteptării

Descopăr tot mai lesne, în graba cotidianului, o dramă ascunsă în inimile noaste: graba. Graba de a face și desface totul, un soi de soft bruiat de mediocritate, de hapsânism existențial. Stăm la cozi – inutile mereu – sau ne așezăm la șuete...

157 vizualizări

​Pedagogia identității

Zilele trecute, căutând texte fundamentale pentru înțelegerea mentalității de război a românilor ardeleni din preajma momentului Unității, am redescoperit un volum de predici de război pe care îl citisem cu mulți ani în urmă pentru prima oară:...

191 vizualizări
Supliment cultural
Supliment cultural

Educație și cavalerism

Știu. Poate părea desuet și de Ev Mediu, că tot e la modă acuza, să vorbești despre dezvoltarea valorilor cavalerești prin educație. E important să producem și să ne lăsăm (re)produși, să consumăm energii umane imense, pentru a ne supune câți mai mulți opticii...

1380 vizualizări

Ruinele, ieri și azi

Doris Mironescu, Un secol al memoriei. Literatură și conștiință comunitară în epoca romantică, Iași, Editura Universității „Al. I. Cuza”, 2016

 

Cartea lui Doris Mironescu are la origini niște întrebări aparent simple: în jurul cărui trecut ne construim un fel aparte de a fi alături de ceilalți?; altfel formulat, cum păstrăm amintirea unor însușiri comune?; și cum salvăm acea memorie împărtășită cu cei de lângă noi și pe care o echivalăm, de obicei, cu ideea de identitate? Autorul găsește răspunsul în gândirea lui Jan Assmann, teoretician preocupat de mecanismele ce asigură reînnoirea și stabilizarea acelor sensuri pe care noi

> Citește integral