​Exerciții de precizie

Institutul francez din Iași a găzduit, la mijlocul lunii iulie, un eveniment expozițional inedit pe scena de artă vizuală locală și chiar națională. Este vorba despre o expoziţie retrospectivă de desen care aniversează 20 de ani de reprezentare în perspectiva...

281 vizualizări
Supliment cultural

Iași – capitală regală

Expoziția Iași – Capitală regală, dispusă pe simezele Muzeului Municipal din Iași în perioada iunie-iulie a acestui an, s-a dovedit a fi un proiect cu o pregnantă dimensiune europeană, aliniindu-se evenimentelor dedicate Centenarului, însă păstrând...

349 vizualizări
Supliment cultural

Imaginea policronică

În sala Benjamin Fondane a Institutului Francez din Iași, vizitatorul este întâmpinat de o proiecție video de mari dimensiuni, cinematică atât ca structură, cât și ca manieră de filmare. Protagonistul său, un clovn, plutește și aleargă într-un...

273 vizualizări

Un veac de „pisoar”

E greu să nu spui banalități despre Duchamp și Fântâna (1917) sa. Gândurile pe care vi le voi împărtăși nu au pretenție de originalitate, dar sunt asumate. Readymade-urile au fost văzute, cel puțin pentru o vreme, ca un caz-limită și o punte de...

1153 vizualizări

Periplu introspectiv – Constantin Tofan

Deschisă cu fastul cuvenit, la Muzeul de Artă din cadrul Palatului Culturii Iași, expoziția „Periplu sentimental” este o retrospectivă inedită dedicată artistului ieșean Constantin Tofan. Selecția lucrărilor se află la întrepătrunderea zonelor de preocupări...

528 vizualizări

Dihotomii mediale

Concepută la intersecția unor medii artistice clare – fotografia, desenul vectorial și cel tradițional, expoziția Vis-a-vis, semnată de Cătălin Soreanu și deschisă la sfârșitul lunii ianuarie la galeria ieșeană Aparte, ne plasează, ca privitori, în...

651 vizualizări

Ruinele, ieri și azi

Doris Mironescu, Un secol al memoriei. Literatură și conștiință comunitară în epoca romantică, Iași, Editura Universității „Al. I. Cuza”, 2016

 

Cartea lui Doris Mironescu are la origini niște întrebări aparent simple: în jurul cărui trecut ne construim un fel aparte de a fi alături de ceilalți?; altfel formulat, cum păstrăm amintirea unor însușiri comune?; și cum salvăm acea memorie împărtășită cu cei de lângă noi și pe care o echivalăm, de obicei, cu ideea de identitate? Autorul găsește răspunsul în gândirea lui Jan Assmann, teoretician preocupat de mecanismele ce asigură reînnoirea și stabilizarea acelor sensuri pe care noi

> Citește integral