Cum să fii voluntar în pas cu Timpul

Ioana‑Larisa Lazăr Publicat la: 12-03-2015

Echipa de organizare a Galei Oamenii Timpului s‑a bucurat de sprijinul voluntarilor Asociaţiei Studenţilor Jurnaliști (ASJ) din Iași. Douăzeci și șase de tineri entuziaști au trecut prin focul organizării unui mare eveniment, ocupându‑se de bunul mers al lucrurilor în culise, primirea invitaţilor și relaţia cu publicul Galei de pe 13 decembrie, desfășurată în Sala Mare a Teatrului Naţional „Vasile Alecsandri” din Iași, când au fost premiate valorile și excelenţa Iașului.

Tinerii din ASJ, studenţi și foști studenţi, au acceptat să fie voluntari în cadrul evenimentului Gala Oamenii Timpului pentru experienţa lucrului în echipă și dezvoltarea abilităţilor de comunicare și organizare. Membrii ASJ au recunoscut că „voluntariatul este asemenea unui loc de muncă, dar în loc să te plătească cineva cu bani, te plătește cu experienţă”. Pe deasupra, există și satisfacţia sinceră de a munci alături de colegi. Unul dintre voluntari ne‑a mărturisit: „Nu pot transpune pe hârtie absolut tot ce reprezintă voluntariatul pentru mine, dar, dacă ar fi să mă rezum la câteva cuvinte, aș spune că înseamnă respect pentru cei din jur, înţelegere, solidaritate și bucurie pentru lucrul în echipă”. Campania Oamenii Timpului iniţiată de re­vista de cultură contemporană Timpul a oferit cale liberă tinerilor jurnaliști să‑și îmbogăţească experienţa practică, despre care uneori aud doar la cursurile de la facultate. Proiectul Oamenii Timpului a presupus o regulă de bază pentru voluntari: să fie implicaţi și, odată intraţi în joc, să fie serioși.

Munca şi satisfacţia muncii în echipă

Sarcinile pe care le‑au primit voluntarii nu au fost nici ușoare și nici puţine. Timp de aproximativ o lună de zile, fiecare a ocupat un rol important în organizarea Galei din 13 decembrie de la Naţionalul ieșean. De la scrierea invitaţiilor și înmânarea lor și până la întocmirea mapelor de prezentare și înmânarea lor către invitaţi, cu toţii au dat o mână de ajutor esenţială pentru buna desfășurare a evenimentului. Voluntarii au promovat Gala Oamenii Timpului prin diverse mijloace media, cum ar fi mediul online, dar și prin anunţuri în cadrul cursurilor de la facultate.

Imediat după promovarea evenimentului în mediul online – prin evenimentul creat pe reţeaua de socializare Facebook și pe site‑ul www.oameniitimpului.ro – și în oraș, cu ajutorul afișelor, reacţiile au început să apară atât din partea oamenilor de cultură, cât și a colegilor voluntarilor. Mirarea acestora era formulată prin întrebări cum ar fi: „Chiar va avea loc la Iași un eveniment de o asemenea anvergură în care să fie implicaţi și tinerii?”.

Câţiva membri ai ASJ au organizat pentru prima dată și o conferinţă de presă. Întrucât ma­joritatea sunt studenţi la Jurnalism și Comunicare, își vor aminti cu siguranţă detaliile tehnice și de comunicare la cursurile de la facultate.

Reverenţa voluntarilor pentru Excelenţa Iaşului

Voluntarii ASJ au făcut și ei o reverenţă marilor valori ieșene, așa cum și‑a propus Gala Oamenii Timpului. Ei au fost primii care au votat, iar votul lor a fost în primul rând unul de încredere în privinţa proiectului, aflat la prima ediţie.

Tinerii s‑au ocupat de invitaţi și au avut grijă de fiecare detaliu. Unii dintre ei au primit sarcina de a conduce membrii juriului în sală, iar alţii s‑au ocupat de partea tehnică a evenimentului. La intrarea în Teatrul Naţional, voluntarii au întâmpinau invitaţii, direcţionându‑i către locurile din sală ce le erau rezervate. Nici în culise munca nu a fost ușoară, căci tot ei s‑au ocupat de fiecare persoană ce a urcat pe scena Teatrului Naţional. De asemenea, au avut grijă să preia câștigătorii categoriilor galei și să obţină interviuri de la fiecare. În plus, pe tot parcursul galei, au ţinut la curent publicul din mediul online cu tot ce s‑a petrecut.

Cu dăruire și implicare, voluntarii au reușit să dea viaţă unui eveniment de zile mari, care în mod sigur va deveni tradiţie pentru comunitatea ieșeană și nu numai.

Dacă v-a plăcut acest articol, alăturaţi-vă, cu un Like, comunităţii de cititori de pe