Expoziție de fotografie marca Pusha Petrov la Iași

Borderline Art Space Publicat la: 24-08-2020

Expoziția de fotografie a artistei Pusha Petrov va avea loc la Iași, în incinta Borderline Art Space, începând de joi, 27 august 2020, ora 19:00. Intitulată (Des)coase (en. (un)stich), expoziția durează până pe 27 septembrie, iar accesul la deschiderea din 27 august se face cu purtarea măștii și respectarea regulilor de distanțare fizică, în grupuri de maximum 4 persoane.

Făcând parte dintr-o comunitate a bulgarilor din Banat, atenția artistei este concentrată asupra ideii apartenenței și identității, fiind abordată în sensul său larg, evidențiind astfel o atracție pentru singularitatea culturală. După cum mărturisește artista însăși: „mă interesează să observ atât detalii și gesturi ale vieții cotidiene, cât și atitudini ce continuă să marcheze și să conserve singularitatea fiecăruia. În spatele acumulărilor și a diversității obiectelor manufacturate și atent colectate, individul este simultan absent și prezent, un paradox al modernității noastre.”

Expoziția se relevă drept dovadă materială a intensei sale activități din ultimii ani, incluzând totodată și o nouă creație. Cercetările sale urmează un parcurs de la obiect la individ și se dezvăluie prin serii fotografice, conform afirmațiilor lui Petrov, scoțând la iveală o identitate ascunsă ce disimulează, prima impresie fiind una neconcludentă.

Pudgasnić, 2019

În timpul sărbătorii anuale de Sfântul Lazăr, într-un cadru familiar feminin, fetițele sunt asistate în îmbrăcarea portului, potrivit unui rit de predare a unor obiceiuri. Veșmintele lor devin o armură greu de purtat. Prin urmare, Pudgasnić, perinița de posterior, este un element invizibil fixat pe partea superioară a feselor, creând o formă feminină ideală, altfel imposibil de obținut. Acest etalon de frumusețe se aplică fetelor conform tradiției comunității bulgare din Banat.

(des)coase, 2019

Pusha Petrov a reușit să fie acceptată în intimitatea saloanelor de coafură africane din Paris, punând sub semnul întrebării multiplele lor funcții sociale și comunitare ca mărturie a unei afirmări colective. Pentru a ajunge la forma finală a unor coafuri, extensiile și codițele sunt fixate cu ață care, ulterior, este dată jos. Pentru firele care apar în această serie, ea a cerut „altor artiști să aleagă o culoare și să intervină fiecare la rândul lui”. Artistul le-a păstrat așa cum sunt, transformându-le într-o contribuție analitică personală.
 

Pišćir, 2020

Pišćir este un accesoriu special, un ornament aplicat peste podoaba capilară. Construit pe o structură din metal și carton, obiectul are un statut sculptural volumetric, fiind o piesă fastuoasă, ce conferă purtatoarei prestanță și mândrie. Decorată puternic și strălucitor, aceasta oferă senzația unei podoabe de aur pretențioase de purtat.

Pusha Petrov trăiește și lucrează la Paris și Timișoara și a fost una dintre revelațiile Bienalei Art Encounters din 2017, „Life: User's Manual”, unde Ami Barak a fost unul dintre co-curatori. De atunci, a participat la Daegu Photography Biennale (2018) din Coreea de Sud; The Brick, La Brique, Brick de la Kunsthalle Mulhouse (2019) și recent la Causal Loop, din cadrul Curated_by Festival de la Charim Gallery Vienna (2019).

Sursă foto: https://www.facebook.com/BorderlineArtSpace/

Dacă v-a plăcut acest articol, alăturaţi-vă, cu un Like, comunităţii de cititori de pe