Urmăresc de câțiva ani lucrul tinerei plasticiene Ioana Aron și sunt mereu fascinată. De energia ei debordantă. De creativitatea ei neobosită și spectaculoasă. De curajul ei de a lua în piept lumea și de a o transforma în pretextul provocator, incitant, al desfășurărilor ei de desene, picturi și instalații făcute în tehnici diverse, pe și din orice se găsește la îndemână, culori industriale și cearceafuri, saltele deșirate, garduri sau părți de mobilier etc., transformate imediat în scenografii ale vieții ei interioare tumultuoase. Orice e bun pentru jurnalul intim pe care Ioana Aron îl scrie cu dezinvoltură pe orice suport disponibil pe care‑l transfigurează agresiv și sincer într‑o mărturie. Mărturie a marii ei sincerități față de sine, a spontaneității ei neîngrădite, a libertății ei interioare. În fața realității „ridic toate barierele intimității”, declară artista și despre asta e vorba în diversele ei cicluri de lucrări și mai ales în seria ei intitulată Dans ma rue în care povestește despre cercetarea ei asupra artistelor internaționale care au avut curajul, la începutul și de‑a lungul secolului al XX‑lea, să‑și părăsească locurile de origine și să se lupte să devină cunoscute în marile centre culturale ale lumii. Pe urmele acestor artiste celebre, Ioana Aron își manifestă propria încredere în destinul ei creativ, își afirmă originalitatea cu o furtunoasă naturalețe și ne transmite și nouă, celor care asistăm uneori siderați la desfășurarea ei gestuală și cromatică aproape șamanică, acea energie emoțională de o mare puritate, care ne hrănește și ne revigorează cu adevărat sufletul. Dacă‑și va onora până la capăt vigurosul ei talent, asemenea artistelor pe care le admiră, cred că Ioana Aron, un „vulcan în erupție”, va avea în față un intens internațional viitor.
Ioana Aron, care ilustrează acest număr al revistei Timpul, a expus la MNAC instalația 27 rue de Fleurus, în cadrul Salonului Național de Artă Contemporană 2022.
Fotografii realizate de Ioana Aron