Recenzie la cartea „Sapiens. Scurtă istorie a omenirii”, scrisă de Yuval Noah Harari

„Sapiens. Scurtă istorie a omenirii” este o carte care îmbină în armonie noțiuni din sferele de istorie, religie, geografie, politică, dar și din domeniul economic. Autorul cărții este Yuval Noah Harari, istoric și filozof, care a publicat „Sapiens. Scurtă istorie a omenirii” inițial în anul 2011. Aceasta a devenit bestseller și a fost tradusă în peste 40 de limbi.

Cartea se încadrează în tipologia publicațiilor care pot fi citite cu ușurință, nu conține termeni dificili și este acel gen de carte care îmbogățește facil și incontestabil cultura generală. Tocmai datorită noțiunilor precizate în carte care au caracter informativ și sunt lipsite de ambiguitate, însușirea și păstratrea detaliilor citite devin specifice pentru cititori. Nu este o carte care să plictisească sau să fie întreruptă și reluată timp mai târziu.

„Sapiens. Scurtă istorie a omenirii” nu se concentrează pe un subiect pricipal, abordează mai multe subiecte, pornind de la istorie și de la începuturile omului. Treptat, subiectele iau forma unui tot și a unei povești ample despre evoluția care a marcat ființa umană de-a lungul mileniilor. Mai întâi cititorii iau contact cu informații despre specia „Homo sapiens”, care le sunt explicate și validate prin ilustrații corespunzătoare. Apoi, cititorii fac cunoștință cu toate schimbările pe care lumea și tot ceea ce au înconjurat-o le-au traversat. Cea mai importantă trăsătură la „Sapiens. Scurtă istorie a omenirii” este aceea că prin intermediul textului aflăm istoria civilizației, momentul de pornire, dar și de dezvoltare al speciei noastre și nu în ultimul rând, suntem așezați față în față cu traseul existențial a ceea ce azi suntem.

Cartea merită să fie citită, fiind un cumul de expresii ale speciei „Homo sapiens”, ale religiei și a proceselor de transfromare prin care industria și societatea au atins treapta de evoluție la care se află în acest moment.

Publicat în Fără categorie, IstorieRecomandat0 recomandări