Școala viitorului- evoluția învățământului

Cum va arăta „Școala Viitorului”? Privind spre viitor, ne întrebăm cum va arăta școala, dar nu realizăm că suntem mai aproape de aceasta decât credem.

În viitor, aspecte precum rolul profesorului, organizarea predării și a evaluării, aspectul spațiilor de învățământ și motivația elevilor vor suferi schimbări majore, schimbări care, însă sunt necesare pentru a evolua și pentru a îmbunătăți influența școlii în formarea elevului.

Rolul profesorului în școala viitorului este unul complet diferit. Specialiștii în domeniu susțin că influența profesorului asupra elevului se va schimba. Astfel, se crede că în viitor elevul se va informa singur, iar la școală se vor face teme și aplicații practice care îl vor ajuta pe elev să înțeleagă mai bine informația pe care a parcurs-o singur. De asemenea, elevul va trebui să știe să selecteze informația și să o prelucreze. Profesorul nu va mai avea rolul de a transmite cunoștințe, ci va avea rolul de a facilita procesul de învățare. De asemenea, ar putea exista formulare pentru a solicita feedback din partea elevilor cu privire la profesori.

Profesorul viitorului ar trebui să își bazeze activitatea la oră pe cunoștințele elevilor, să se muleze pe informația pe care aceștia o dețin și să creeze o oră interactivă și interesantă care să îi captiveze pe tineri. Ar trebui să știe să folosească tehnologia în scop didactic. Trebuie să fie conștient de faptul că elevii învață mai bine prin aplicații practice, astfel încât orele să se bazeze pe vizite la muzee, excursii, activități în aer liber, experimente.

Aspectul spațiilor de învățare se va schimba, facilitând un act educativ bazat pe exemple practice, experimente și vizualizare. Sălile de curs vor fi mai tehnologizate și mai moderne. Caietele și manualele vor dispărea și vor fi înlocuite cu tablete și laptopuri care ușurează învățarea, deoarece informațiile vor fi mai accesibile.

Un astfel de mediu, unul tehnologizat și modern care oferă deschidere spre inovație și care nu se va mai baza pe memorare și teste, va crește motivația și dorința elevilor de a merge la școală și de a învăța, pregătind, astfel, tineri care se vor integra mai bine în noua societate. Motivația lor va crește odată cu evoluția sistemului de învățământ și, atât timp cât se va crea un mediu plăcut și liniștitor lor, va rămâne activă.

Criteriile de evaluare ar putea fi stabilite dinainte, astfel încât să se poată aborda un sistem de autoevaluare. Testele ar deveni tot mai rare, iar importanța lor ar începe să scadă. În schimb, se va aborda un sistem de notare bazat pe munca individuală sau în echipă, notele fiind primite pe proiecte sau eseuri,  elevii fiind, astfel, stimulați să caute și să selecteze singuri informațiile.

În opinia mea, școala viitorului va fi cu totul diferită de cea actuală. Modul de învățare, atribuțiile profesorilor, sistemul de notare și mediul de învățare vor fi schimbate și modernizate. Se va pune accentul pe învățarea individuală și practică.

Tehnologia este factorul principal care va susține procesul de învățare, dar, în aceste condiții, consider că interacțiunea dintre profesor și elev va fi mai importantă ca niciodată.

Publicat în ActualitateRecomandat0 recomandări

Răspunsuri

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *