Autorul Articolului: Grosu Carmina – Constantina

Grosu Carmina – Constantina este elevă la Liceul Teoretic “Vasile Alecsandri” Iași. E pasionată de științele naturii și de lectură. Îi place să descopere din ce în ce mai mult biologia și să citească,deoarece simte că în cărți se poate rătăci printre rânduri. “Mulți, când citesc, văd doar rânduri. Eu văd o întreagă fantezie”, ne mărturisește Carmina. Această fantezie a încurajat-o să creadă că ar putea face câteva propuneri de schimbare a școlii, văzute prin ochii ei de copil.

Stimate Domnule Ministru al Educației,

Aș dori, bineînțeles cu acordul dumneavoastră, să îmi exprim opinia asupra școlii ideale pentru mine, din punctul de vedere al unui copil. Pentru mine, o școală ideală este o școală căreia un elev îi va călca pragul pentru ultima oară cu zâmbetul pe buze și din care va pleca nu doar cu multe cunoștințe, ci și cu deprinderi foarte utile. O școală poziționată mereu cu fața spre soare, vopsită într-o nuanță deschisă la culoare, care să ne transmit o stare de bine și nouă, și profesorilor noștri. De asemenea, în acea școală ar fi ideală existența unei camere unde elevii își pot lăsa gândurile pe o bucată de hârtie, fără să se semneze. Ar putea, de exemplu, să scrie atunci când începe un nou an școlar, ceea ce simt sau atunci când îi macină ceva sau atunci când îi binedispune ceva. Oricând, acesastă libertate a gândurilor să le fie permisă tuturor, chiar și profesorilor, oamenilor de servicu, părinților, tuturor elevilor. Astfel, gândurile lor ar putea fi citite și de alte personae, care ar putea veni cu soluții sau cu răspunsuri.

Un alt aspect care ar trebui luat în considerare în această școală sunt profesorii. Fiecare clasă ar trebui să aibă profesori înțelegători, care știu cum să le fie prieteni elevilor și care, bineînțeles, să îi poată ajuta să “traducă” lecțiile pe înțelesul lor. Spre exemplu, după ce a fost predată o lecție, elevii vor exersa prin jocuri de antrenament și, mai apoi, prin concursuri. Când e vorba de concursuri, copiii vor încerca să arate că ei sunt cei mai buni.

O altă idee ar fi ca în fiecare clasă să existe câte un animal, o pisică sau un cățel sau un acvariu cu pești. Animalele ar reduce stresul și anxietatea elevilor, de exemplu în timpul unui examen. În același timp, animalele ar avea parte de iubire, mâncare și căldură. Și un ultim aspect pe care îl voi menționa este reprezentat de materii școlare noi. Ar fi posibil ca în ultima zi de școală, de pildă, să se include ore care să reflecte pasiunile eleviilor, stabilite printr-un sondaj. Spre exemplu, prima oră ar fi de gătit, a doua de înot, a treia va fi de dans, a patra va fi de teatru, a cincea va fi de echitație și a șasea va fi reprezentată de un atelier de creație.

Pentru mine, acesta ar fi o școală ideală, pentru ca elevii să învețe eficient și să fie fericiți în același timp.

 Cu mult respect,

                                                                                             Grosu Carmina Constantina,

elevă a Liceului Teoretic “Vasile Alecsandri” Iași, clasa a VI-a B

Articole asemănătoare

Răspunsuri

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *