Sănătatea emoțională și cum ne putem controla mai bine emoțiile

Autorul Articolului: Ștefana Apopei, clasa a 12-a A

Sănătatea emoțională este un subiect care ar trebui discutat mai ales printre adolescenți care, datorită  presiunii sociale, școlare, stresului sau problemelor emoționale pot dezvolta anxietate sau, în cel mai rau caz, depresie.

Chiar si persoanele care au o stare bună de sănătate emoțională pot manifesta uneori probleme de acest tip.

Stresul si problemele familiale sau de alt gen pot declanșa, uneori, tulburări psihice sau pot afecta o persoană. Totuși, oamenii care sunt sănătoși emoțional deja stiu cum să facă față stresului și problemelor și vor constientiza când este momentul să solicite ajutor unui psihoterapeut.

Este important să realizăm că este  perfect normal să ne simțim așa în unele momente pe parcursul vieții.

În primul rând, oricine trebuie să fie conștient de propriile reacții și emoții. Pentru a se menține controlul, iar starea emoțională să fie echilibrată, trebuie să se învețe să se identifice și să se abordeze motivele de tristețe, frustrare și manie.

Corpul unei persoane răspunde la stres prin eliberarea unor hormoni de stres. Aceștia ajută organismul să răspundă și să depașească anumite situații extreme, cum ar fi cea în care cineva se află în pericol. Dar, atunci când sunt produsi prea multi hormoni, într-o perioadă prelungită de timp, este suprasolicitat organismul, inclusiv emoțional. Oamenii care sunt stresati sunt emotivi, anxioși, iritabili si chiar depresivi.

Încercați să schimbați situația care declanșează stresul. Metodele de relaxare pot fi modalități utile de a face față stresului. Învățați să vă exprimați sentimentele în mod adecvat. Este important să lăsați oamenii să vă ajute când sunteți supărați, pentru că o discuție vă poate ușura sufletul. Neexprimarea sentimentelor de tristețe sau furie vă va solicita inutil, consumându-vă multă energie, iar mai devreme sau mai târziu vă veți descărca energiile negative în momente nepotrivite și asupra unor persoane care nu au nicio vină.

Gândiți-vă inainte de a acționa. Emotiile pot fi puternice. Dar înainte de a vă lăsa dus de acestea și de a spune sau face ceva ce ați putea regreta, încercați să vă stăpâniți și să vă gândiți la consecințe.Aveti grijă de sănătatea fizică! Aceasta o poate afecta pe cea emotională. Faceți în mod regulat exerciții fizice, mâncați sănătos și odihniți-vă suficient. Depuneti eforturi pentru a avea un stil echilibrat de viață. Faceți-vă timp pentru lucrurile care vă fac plăcere si concentrați-vă pe aspectele pozitive din viată!

Articole asemănătoare

Răspunsuri

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *