Orele online vs orele offline

    Cu siguranță, în această perioadă v-ați confruntat cu nenumărate probleme în ceea ce priveste școala. Fiecare a experimentat cursurile online sau munca de acasă. Pentru cei ce muncesc în acest mediu a fost un lucru destul de bun în mare parte, deoarece au alocat mai mult timp familiei și lor înșiși. Acest timp câștigat s-a reflectat în sănătatea lor, printr-un somn mult mai odihnitor, dar și în dezvoltarea personală.

      Dar cum s-au simțit elevii, adolescenții, tinerii în acest mediu? Mediul online constituie o cale spre inovație sau spre eșec? S-au putut ei dezvolta atat pe plan fizic, cât și intelectual ?

       Desigur, fiecare vârstă se confruntă cu dificultățile ei, dar această barieră pusă între aceștia și școală are, pe de o parte, un efect negativ, astfel izolându-i de un mediu în care simțeau prezența colegilor, un mediu în care se întâmplă lucruri frumoase, dar și mai puțin plăcute, care îi pregătește pentru viață. Pe de altă parte, această barieră a adus cu sine nenumărate avantaje, ca de exemplu apropierea de familii. Există cazuri în care unii elevi erau intimidați de colegi sau chiar și de profesori. Însă din propria cameră și-au creat o oază de liniște și pace, în care imaginația și libertatea domină, toate sentimentele lui fiind transpuse într-un spațiu mai mare decât interiorul său, astfel, cu răbdare, reușind să se exteriorizeze. Orele de acasă au reușit să-l transforme într-un om autodidact, calitate de care va avea nevoie toată viața.

        O altă perspectivă din care putem aborda acest subiect este abandonul școlar. Mulți elevi nu au avut posibilitatea unei tehnologii minime pentru a participa la aceste ore. Sunt de asemenea și cazuri în care mai mulți frați intrau de pe același dispozitiv, iar acela era al părinților. În România, 51% dintre elevi nu au acces la aceste dispozitive.

       Orientarea spre mediul online a creat premisele unei comunicări mai rapide și mai eficiente, dar, tot în acest context, numărul elevilor ce au participat la ore a scăzut. Credibilitatea a devenit un aspect cheie al comunicării, la fel și puterea de convingere a informațiilor. Astfel, dacă acestea nu sunt percepute de către elevi ca fiind interesante, cu pași mici, dar rapizi, ei se îndepărtează de școală.

       Pandemia a schimbat radical modul în care copiii învață și se dezvoltă, favorizând creșterea timpului petrecut în fața ecranelor. Pe lângă timpul acordat cursurilor online, aceștia alocă foarte mult timp jocurilor video sau desenelor animate, ei evitând să iasă afară. Acest comportament duce la atat de multe lucruri rele, care pot fi prevenite, de pildă: ochii obosesc foarte repede, pot apărea dureri de cap și dificultăți în concentrare, pot apărea probleme oculare grave, sistemul circulator cât și cel muscular vor avea de suferit, dar mai ales kilogramele care se pun fără să ne dăm seama deoarece nu se face destulă mișcare, acestea reflectându-se și în oglindă.

        Sigur, cea mai bună variantă ar fi redeschiderea școlilor, fiind recomandată din majoritatea punctelor de vedere ale elevilor, dar, desigur, cu atenția și înțelegerea maximă a profesorilor, deoarece nu toți elevii sunt la fel, toți având caractere diferite. Această perioadă a constituit și pentru ei o provocare cu care ne confruntăm, care a adus în unele momente anxietatea, forme de depresie și mult stres, și, cel mai sigur, nu toți au reușit să înțeleagă toată materia predată.

Astfel, așteptăm redeschiderea școlilor, împreună cu toată răbdarea și înțelegerea pe care profesorii o pot acorda pentru umplerea golurilor și pentru restabilirea unui echilibru.

Articole asemănătoare

Răspunsuri

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *